1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Косівський інститут прикладного та декоративного мистецтва

Л ь в і в с ь к о ї   н а ц і о н а л ь н о ї   а к а д е м і ї   м и с т е ц т в

Стефурак Степан Дмитрович


stefurak s d

СТЕФУРАК

Степан Дмитрович

— старший викладач відділу художніх виробів з дерева. За багато років педагогічної практики С. Стефурак розробив власну методику викладання композиції та роботи в матеріалі, суть якої полягає в досконалому оволодінні технічними навичками різьбярства та концептуально новому підході до сприймання гуцульського орнаменту. Він зазначає, що «орнамент як складова твору може «розмовляти» не лише «мовою» краси, але й «мовою» теми чи «сюжету». Практичне втілення цієї ідеї демонструють роботи майстра, у яких традиційний гуцульський орнамент збагачено антропоморфними, рослинними, зооморфними мотивами,  предметами  побуту.  Усі  ці  елементи  перебувають  у нерозривній, органічній єдності з іншими складовими та доповнюють їх,  спрощуючи глядачеві  «розкриття» задуму майстра, виявляючи та «озвучуючи» його. Вони не є випадковими, а виконаними з дотриманням стилю, продиктованого традиціями різьбярства, домінанта яких очевидна. Майстер не заперечує символічне значення чіткого геометричного традиційного гуцульського орнаменту, максимально прийнятого для виконання в дереві, проте обирає власний шлях реалізації, відкриваючи тим самим своїм учням нові шляхи пошуку.


Приймак Йосип Дмитрович


priimak i d

ПРИЙМАК

Йосип Дмитрович

— доцент кафедри, 1982 року очолив відділення ХОД, вніс значний доробок у розвиток традицій народного різьбярства Гуцульщини. Вагомим є внесок Й.Приймака в дослідження тих процесів, що відбуваються в сучасному художньому деревообробництві Гуцульщини. Він — автор численних статей та публікацій, присвячених майстрам Косівщини, зокрема, Д.Шкрібляку, В.Гузу, І. Грималюку, В.Тонюку та ін., а також історії розвитку місцевої різьбярської школи. У співавторстві з П.Андріюком  1988 р. Й. Приймак видав навчальний посібник «Гуцульська різьба та інкрустація», 2001 р. світ побачив посібник «Декорування виробів з дерева» – перший підручник, який був створений у Косівському інституті прикладного та декоративного мистецтва, призначений для використання в навчальному процесі для його ж студентів, а 2003р. – посібник «Малі архітектурно-художні форми». Заслуговує на увагу його праця «Технологія художнього деревообробництва» теж у формі навчального посібника для студентів вищих навчальних закладів 2007 р.

          З його ініціативи відновлено та введено в навчальну програму вивчення автентичних народних технік і технологій художнього деревообробництва. Це малі архітектурні форми, меблярство на основі традиційних народних технологій, бондарство, випалювання. Крім того, Й.Приймак творчо працює не лише із застосуванням різьблення, він активно використовує випалювання для декорування своїх виробів, пропагуючи тим самим цю, по суті, забуту техніку не лише словом, а й власним прикладом. Значних успіхів Й. Приймак досягнув і в галузі круглої скульптури. Проте  основний пріоритет для себе Й. Приймак бачить у передачі своїх знань наступним поколінням та покращення, поглиблення теоретичної бази Косівського інституту, відродження призабутих технік, що колись були поширені серед місцевого населення.


Бзунько Степан Васильович


bzunko s v

БЗУНЬКО

Степан Васильович

 — член національної Спілки художників України, заслужений художник України. На відділі художнього дерева викладає композицію та роботу в матеріалі. У Косівській школі різьбярства започаткував новий напрям,  успішно поєднавши геометричний, можна сказати, «класичний» гуцульський орнамент із рослинним, виконаним у техніці рельєфного різьблення. Виконуючи значні за обсягом проекти, як, наприклад, комплексні оформлення інтер’єрів громадських чи церковних споруд, він залучає до роботи студентів. Співпрацюючи з ним, учні переймають його майстерність та скрупульозність, яка не допускає жодних недоліків та неточностей при виконанні завдання. Така практика є надзвичайно ефективною та гарантує найкраще засвоєння технічних прийомів різьби майстра.

 

Крицкалюк Олександр Іванович


kritckaliuk o

КРИЦКАЛЮК

Олександр Іванович 

 — старший викладач відділу художніх виробів з дерева, член Національної спілки художників України. Відзначається власним своєрідним підходом до різьби по дереву. Він переконаний, що найдоцільнішою є вивчена роками традиційна форма виробів, але особливу увагу слід звертати на творчі пошуки в декорі, орнаментиці, оздобі. Своєю творчою практикою він засвідчує про невичерпні можливості й перспективи митців. Завдяки чіткому ритму, вдалим пропорціям та щоразу новому, цікавому задуму, майстру вдається досягнути художньої виразності, використовуючи при цьому традиційні засоби та застосовуючи інкрустацію кольоровим деревом, металом, перламутром. Власною творчістю О.Крицкалюк демонструє, як орнамент може набувати різного звучання: бути динамічним та статичним, рухатись по колу, від центру, до центру тощо, використовуючи при цьому як давні узори, так і нові, створені майстром та інтерпретовані відповідно до вимог гуцульської стилістики. Для нього також характерне оформлення інтер’єрів сакральних споруд, облаштування церков тощо.

 


На сайті 15 гостей та відсутні користувачі